המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום רביעי, 14 במרץ 2012

איך לחסך דלק? 10 טיפים שבאמת עובדים!

מחירי הדלק הגבוהים דורשים דרכים יצירתיות על מנת לחסוך בהוצאות הדלק. הטיפים הרגילים הם

  • לנסוע פחות - ותרו על נסיעות לא נחוצות. הילדים יכולים ללכת לחברים קרובים ברגל ואפשר גם לעבור לאופניים. יציאה עם האוטו למרחקים קצרים צורכת דלק רב ללא פרופרוציה לכמות הקילומטרים שעוברים
  • תדלוק עצמי בלבד או שימוש בכרטיסי מועדון שנותנים הנחה בתדלוק, אולם יש לבדוק שהעלות של כרטיס המועדון מצדיקה את עצמה.
  • תדלוק בתחנות זולות - משתלם עם התחנות נמצאות במסלול הנסיעה הרגיל ולא דורשות עיקופים המבזבזים דלק וזמן.
  • כאשר שומעים שהמחיר עולה לתדלק בסוך החודש במחיר הזול, אך לא בשעות האחרונות של הלילה. התחנה תהיה עמוסה והזמן שיתבזבז יהיה יקר יותר מהסכום שייחסך
  • הקפדה על לחץ אוויר מתאים בצמיגים. לחץ אוויר נמוך מדי גורם לבזבוז דלק ומסוכן באופן כללי לנהיגה.
  • ריקון האוטו ממשקל מיותר. חבל שהמנוע יעבוד ויתאמץ להזיז מטען ממקום למקום
  • תחבורה ציבורית - לנסיעות קצרות שיקלו שימוש בתחבורה ציבורית, אם זה חוסך גם תשלום על חניון הרוח יהיה גדול מאד.
צעדים רדיקאליים יותר הם בבחירת מכונית חדשה, קטנה וחסכונית, ואולי אפילו עם הילוכים ידניים. מכוניות אלו הם בעלות תצרוכות דלק נמוכה בהרבה. אפשר גם להסב את המכונית לתדלוק בגז. זו מערכת מקבילה שמשלבת בין תדלוק בדלק ותדלוק בגז. מחיר הגז זול במחצית בערך וההשקעה מחזירה את עצמה אולם להסבה זו מספר חסרונות בולטים: מיכל הגז תופס מקום על חשבון תא המטען, בחניונים תת קרקעיים רבים אסורה חניית של רכבים המונעים בגז.

שינוי הרגלי נהיגה לחיסכון בדלק

אפשרות טובה היא פשוט לשנות את הרגלי הנהיגה על מנת לחסוך בדלק. שני נהגים יכולים לסוע את אותה דרך וכל אחד מהם עם תצרוכות דלק שונה לחלוטין. הכלל הבסיסי שאפשר לאמץ הוא נסיעה רגועה תוך ניצול האינרציה של הרכב ותנאי הדרך.

הכלל הוא פשוט מאד:להשתמש כמה שפחות בדוושת הברקס.

אין הכוונה כמובן שלא צריך לעצור ולבלום, אלא שכל פעם שאתם בולמים את האוטו סימן שהאצתם אותו יותר מדי ובזבזתם דלק. אתם רואים מרחוק שהרמזור כבר אדום? תנו לאוטו להאט לבד במקום להגיע ממש עד לרמזור ולבלום בחדות. ייתכן גם שבגלל שהאטתם, תישאר לכם מהירות מסוימת כשהרמזור יתחלף שוב לירוק ולכן תצטרכו פחות דלק על מנת לחזור למהירות הרגילה המותרת.
אתם מגיעים לרחוב בירידה? עיזבו לגמרי את דוושת הגז ותנו לכח המשיכה לעשות את שלו. יש רחובות שלמים שאפשר לסוע לאורכם ללא לחיצה כלל על דוושת הגז. כדאי מראש להניח את הרגל על דוושת הבלם ובכך גם להקטין את זמן התגובה הנדרש במקרה של בלימה עקב הולך רגל, או מכונית אחרת.

גם בדרכים בין עירוניות, יש לשמור על מהירות קבועה, ורצוי של תשעים קילומטר לשעה. זו מהירות אידיאלית בה הספק המנוע וצריכת הקילומטרים לליטרים היא מיטבית. אין טעם להאיץ, לעקוף לואחרי זה להאט, כל הפעולות האלו מבזבזות דלק.

תקועים בפקק? התקדמו בזחילה. גם אם יקח יותר זמן לצמצם את הפער שנוצר בינכם לבין הרכב שלפניכם אין שום טעם ללחוץ על הגז ושניות אחר כך לבלום. חבל על הדלק. ממילא לא תגיעו יותר מהר.
יש ירידה לפניכם ולאחריה עלייה? שימרו על כח המנוע, הורידו להילוך נמוך (שינוי הילוכים בזמן נסיעה מומלץ רק במכוניות ידניות, או במכוניות אוטומטיות המאפשרות שינוי במצב ידני דרך ההגה. לרוב לא מומלץ לשחק עם ההילוכים בתיבה אוטומטית רגילה, הדבר יכול להוביל לשחיקה מוגברת שלה) תנו למנוע לעבוד בסל"ד יותר גבוה. נגמרה הירידה? נצלו את הסל"ד הגבוה והתקדמות חלקית בעלייה לפני שאתם צריכים ללחוץ שוב על הגז.

בכל מקרה, בזמן נסיעה אסור לעשות את הפעולות הבאות: אין להעביר להילוך ניטרלי בזמן נסיעה.  חמור מכך, אסור באיסור חמור לכבות את המנוע בזמן נסיעה, השליטה באוטו הופכת להיות קשה עד בלתי אפשרית, יכולות ההיגוי נפגעות ולא תוכלו לשלוט ברכב במידה ותקלעו למצב מסוכן.

שינוי זה של הרגלי הנהיגה דורש אימון. החיסרון הגדול ביותר שלו הוא שהרכב מאחוריכם לא תמיד מבין מה אתם עושים ולמה אתם נוסעים כל כך לאט כאשר יש עוד שלוש מאות מטר עד הרמזור (מה שיקרה שלרוב הוא יעקוף אתכם ושניכם תיפגשו ברמזור, רק שאתם חסכתם הרבה דלק). היתרנות של השיטה הם נהיגה רגועה, תשומת לב לתנאי הדרך וגם שהרגל נמצאת רוב הזמן על דוושת הברקס ולכן זמן הבלימה במקרה הצורך מתקצר.

3 תגובות:

  1. כל הטיפים האלה מצויינים כשלעצמם, אבל לדעתי מי שבאמת רוצה לחסוך צריך לעשות שינוי רדיקלי. או ללכת על הסבה לגז של המנוע, או לקנות מכונית היברידית, ועדיף כזו שנוסעת רק על חשמל. בטווח הארול זה ישתלם.

    השבמחק
  2. תחנות דלק זולות פתרון למציאת דלק בזול

    השבמחק
  3. יש גם רשתות שמוכרות דלק זול

    השבמחק