המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום חמישי, 1 במאי 2014

למה קשה לראות את הירח

למה כל כך קשה לנו לראות את הירח? תלוי את מי שואלים ומתי. רוב האנשים יגידושקל מאד לראות את הירח אבל זה כי הם רואים אותו בלילה. אחרים יגידו כי לא רואים אותו בגלל שבלילה ישנים. אבל מה עם ירח ביום? ומה עם ירח קטן קטן (ירח חדש קרוב למולד )? ומה עם ירח קטן קטן וגם ביום?
מסתבר שבכלל לא פשוט לראות את הירח והבהירות שלו בתחילת החודש נמוכה מאד, הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו מצפים, ויש לכך כל מיני סיבות על כולן תוכלו לשמוע בהרצאה הבאה.
ההרצאה ניתנה בכנס של המכון ללימוד הלכות קידוש החודש ע"ש דרייזין. המכון פעיל כבר עשרות שנים ומעביר קורסים בנושאי הלכות קידוש החודש, אסטרונומיה יהודית וזמנים בהלכה, כאשר בכל שנה מועברים שני קורסים. כל הפעילות בהדרכת הרב ד"ר שי ואלטר. לפרטים נוספים ראו באתר האינטרנט של המכון

ההרצאה היא למעשה הרחבה של מאמר על בהירות הירח שכתבתי בעבר ולמרות שניתנה בכנס הלכתי היא אסטרונומית לחלוטין וגם אינה דורשת שום ידע מוקדם. כרגיל אשמח לענות על שאלות.



קישור למצגת של ההרצאה על הירח (המצגת ניתנת להורדה ולשימוש חופשי לכל מטרה שאינה מסחרית תוך מתן קרדיט וקישור)

מאמרים קשורים
ירח חדש ניסן תשע"ד
על הירח ולוח השנה היהודי
ירח חדש אדר תשע"ב (עם סרטון)
ירח חדש סיוון תש"ע
ירח חדש אייר תש"ע










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה