המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום ראשון, 6 במרץ 2016

שביטים קרובים לכדור הארץ

בחודש מרץ 2016 יעברו שני שביטים קטנים ליד כדור הארץ. שביטים, כדור הארץ והעובדה שמדובר בתקופה לפני פסח, גרמה לכל מיני שמועות מוזרות לרוץ ברשת ונשאלתי בנושא. אז הנה הנתונים כפי שידועים לנו כיום.
שני שביטים עם מסלול דומה מתקרבים לכדור הארץ. שביטים מעניינים בעיקר חוקרים שיעקבו אחריהם בטלסקופי רדיו וחובבים שאולי ינסו לצלם אותם בטלסקופים רגילים. ייתכן ומדובר בשביט אחד שהתפצל לשניים. השביט הראשון הוא שביט ידוע 252P/LINEAR 12  והוא יעבור במרחק של 5.3 מיליון ק"מ מכדור הארץ, פי 14 ממרחק הירח בתאריך 21/3/2016.
השביט השני, P/2016 BA14 (Pan-STARRS), יעבור יום אחד אחרי בתאריך 22/3/2016 במרחק קרוב יותר של 3.5 מיליון ק"מ, פי 9 ממרחק הירח. זהו מרחק קרוב לשביטים, אבל לא מרחק שמהווה סיכון כלשהו לכדור הארץ ולא תהיה כל השפעה על כדור הארץ ואפילו לראות אותם בעין לא יהיה אפשר.


גופים אחרים שעוברים אפילו במרחק קרוב יותר לכדור הארץ, גם הם כמעט תמיד ללא השפעה הם אסטרואידים. גם שם נשמעות טענות שאסטרואיד יתנגש בכדור הארץ, ולכן יש לנטר ולעקוב אחריהם ובמידה ויתגלה סיכון, יש גם מה לעשות.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה