המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום שני, 1 במרץ 2010

מתכון מעולה למוס שוקולד

מתכון מיוחד למוס שוקולד: לאחר שביצעתם את הניסוי למדידת מהירות האור באמצעות מיקרוגל ונשארתם עם שוקולד נמס, חייבים לעשות איתו משהו (אם טרם עשיתם את הניסוי, כדאי מאד).
מתכון משפחתי למוס שוקולד טעים מאד. המתכון מבוסס על שני מרכיבים בלבד: שוקולד וביצים, בתוספת סוכר מלח וברנדי. אין צורך להוסיף שום דבר אחר בבחינת כל המוסיף גורע. מאחר והמוס מיועד לארוחות בשריות מעולם לא ניסיתי אותו עם שוקולד שאינו מריר פרווה, אבל מאחר והטעם הדומיננטי שרוצים הוא של שוקולד, כנראה שזה השוקולד המתאים ביותר.
מצרכים
3 חבילות שוקולד מריר 100 גרם
6 ביצים גדולות (L) או שמונה קטנות (M)
ניתן להכין כמות יותר קטנה לפי היחס שתי ביצים גדולות לחבילת שוקולד.

מפרידים את הביצים. מקציפים את הלבן לקצף תוך כדי הוספת שלוש כפיות  סוכר וקמצוץ זעיר של מלח. כמו בכל קצף, הקפדה מוחלטת על כלים יבשים תתרום רבות לקצף. איכות הקצף היא המרכיב מספר אחד בהצלחת המתכון.
גם את החלמון מקציפים ובמהלך ההקצפה מוסיפים 3 כפיות סוכר. ממיסים את השוקולד (במיקרוגל, בסיר כפול על מים רותחים, או בכל שיטה אחרת) ומוסיפים לחלמון המוקצף ומערבבים  (אפשר במיקסר). יש כאלו שאוהבים שוקולד מומס לחלוטין ויש כאלו שאוהבים קצת שבבי שוקולד במוס. הכל לפי הטעם האישי. מעבירים את התערובות לכלי ההגשה ומוסיפים מעט ברנדי (כף אחת ולא יותר, הברנדי צריך להיות שם אבל לא להיות מורגש. אם הוא לא שם אז מורגש שאין ואם שמים יותר מדי אז מרגישים שיש).
מוסיפים את הקצף בתנועות עטיפה עדינות ואיטיות, כל פעם קצת קצף. העטיפה חשובה ויש לשמור על הקצף שלא יישבר.
מכסים ומכניסים למקרר.
בתיאבון.

תגובה 1: